איתור נזילות מים בגז

כיצד עובדת שיטת איתור נזילות מים בגז?

איתור נזילות מים באמצעות גז מתבצע על ידי בעל מקצוע מוסמך ומומחה וציוד מתאים. הבדיקה נעשית בבית הלקוח ואינה מצריכה הכנות מיוחדות.
בשלב הראשון של הבדיקה, מאתר נזילות יזרים גז ירוק אל תוך הצנרת הביתית שלכם. הגז שמוחדר אל הצנרת בשלב זה מורכב תערובת של 95% חנקן ו-5% מימן, והוא אינו רעיל או נפיץ בשום צורה שהיא, אלא מאושר לשימוש עבור איתור נזילות לפי תקנים מחמירים.
בשלב השני, לאחר החדרת הגז לצנרת, נעזר בעל המקצוע במחשב מיוחד – המחובר לחיישן רגיש שביכולתו לקלוט את ריח הגז. מאחר והגז קל מהאוויר הוא יבעבע למעלה אל פני השטח, ועל ידי כך יצביע על מיקום הנקודות בצנרת בהן קיימת דליפה.

 

יתרונות איתור נזילות בגז

בעזרת איתור נזילות מים בגז ניתן לאתר כל סוג של נזילה, אפילו הקטנה ביותר, מבלי להידרש לפעולות של הרמת מרצפות ושבירת קירות, ובכך נמנע נזק למבנה, פגיעה באורח החיים התקין בבית ובזבוז זמן וכסף. אמנם כיום ישנן עוד מספר שיטות לאיתור נזילות ללא חשיפת הצנרת באופן פיזי, כמו למשל איתור נזילות במצלמה טרמית ואיתור באמצעות צילום פנים צנרת – אך לשיטת האיתור באמצעות גז יש יתרון עליהן בכמה מצבים שכדאי לציין:

  • בחורף, כאשר הטמפרטורות יורדות והמים הזורמים בצינורות נעשים קרים יותר – לא תמיד אפשר להסתמך על שיטות התלויות במדידת הפרשי טמפרטורה, כמו שימוש במצלמה תרמית, על מנת לזהות את הנזילות. לעומת זאת שיטת השימוש בגז יכולה לעשות את העבודה גם בימים הקרים, ואכן היא נחשבת לנפוצה יותר בחורף.
  • השיטה הוכיחה את עצמה כיעילה גם כדי לאתר נזילות בצנרת הטמונה עמוק מאחורי קירות כפולים שמצלמה תרמית לא הצליחה לצלם דרכם.
  • שיטת האיתור בגז טובה לא רק עבור הצנרת הביתית, אלא גם עבור צנרת חיצונית שטמונה בעומק משמעותי יותר מזו הביתית, ואליה המצלמות השונות יתקשו להגיע.

 

מדוע חשוב לאתר נזילת מים כמה שיותר מהר

נזילה בצנרת הביתית היא בעיה שיכולה להיראות בהתחלה כקטנה ושולית, אך במהרה היא עלולה להתפתח לכזו שתעיב מאוד על איכות חייכם ותייצר נזק רב לתשתיות המבנה ותכולתו כגון: פגיעה בריצוף ובקירות המבנה, הופעת עובש ומפגעי ריח, התפשטות הרטיבות לדירות הסמוכות אליכם ואפילו פגיעה כוללת בתשתיות הבניין.
לכן, בכל הקשור לזיהוי הנזילה ותיקונה – הזמן הוא שחקן מפתח, וככל שתקדימו לאתר את מקור הנזילה כך תוכלו למנוע, או לפחות למזער, את הנזקים שהזכרנו כאן.
קיימים מספר סימנים המעידים על התרחשותה של נזילה וחשוב לשים אליהם לב. בשלב הראשון יכול להיות שתבחינו בדברים הבאים:

  • עלייה לא ברורה בחשבון המים שלכם
  • שינוי בצבע הריצוף או הופעת כתמים על הקירות
  • הבדלי טמפרטורה בקירות הבית וברצפות שמקורם לא ברור
  • ירידה לא ברורה בלחץ המים

בשלב מתקדם יותר, אתם עלולים להיתקל בסממנים האלו:

  • ריח טחב
  • הופעת כתמי עובש
  • התפוררות צבע וטיח מהקירות
  • קצרים במכשירי החשמל בבית לא סיבה אחרת נראית לעין.

במידה ושמתם לב שהסימנים הללו, חלקם או כולם ביחד, התגלו במבנה שלכם, חשוב שתזמינו בהקדם האפשרי מומחה לאיתור נזילות, אשר ידע להתאים עבורכם את הבדיקה המתאימה ביותר לתוואי הצנרת ותנאי השטח.

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

שווה לתקן בעיות בלחץ מים

כשמדובר בלחץ מים ביתי, יש טווח נדיב למדי למה שנחשב לא נמוך מדי, לא גבוה מדי, אלא "בדיוק כמו שצריך". אבל עדיין יש כל מיני נסיבות

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות וקבלת הצעת מחיר

תחייבים למחיר הטוב ביותר ולשירות האיכותי והמהיר ביותר! התקשרו עכשיו זמינים עבורכם 24/7 – 054-4960057 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

אנחנו כבר בדרך לפתרון הבעיה
בגדול אנחנו אנשים של שיחה אז עדיף שתתקשרו ; )
כל שאלה או בקשה תתקבל בכייף ובברכה

אנחנו נעזור לכם להגיע לתובנות ולמסקנות,
השאירו פרטים ונחזור אליכם