תיקון בשיטת שירוול ללא הרס

שוורול מיושם בהתאם לתקן הישראלי ומבטיח עמידות לשנים רבות. באמצעות ציוד מיוחד אנו מציעים מגוון פתרונות שרוול המותאמים לכל בעיה: שרוול בסיחרור מים, בלחץ אוויר או בקרינה אולטרה סגולה.

אחרי
לפני

שרוול פולימרי רציף CIPP

מלבד נזילות מים, בעיות חימום סלילי קורן בלוחות בטון יכולות להיות מאוד מטרידות וקשות מאוד לאיתור לבד. אנו משתמשים בטכנולוגיית התרמוגרפיה האינפרא-אדומה האחרונה כדי להגיע לליבה של בעיית דליפת המים שלך במהירות וביעילות.

הבעיה שעומדת בפני רוב בעלי הנכסים היא שלעתים קרובות אי אפשר לגלות לחות מאחורי קירות, מעל לתקרות ומתחת לרצפות עד שהבעיה מוגזמת ונראית לעין בלתי מזוינת. מכיוון שלעתים קרובות קשה לחקור ולהסיר נגיעות של עובש שעדיין לא נראה במבנים, המצלמה הטרמית משמשת כעת לביצוע מה שהיה בלתי אפשרי.

איתור נזילה במצלמת טרמית (אינפרא-אדום) הוא כלי מדויק ואמין המיועד לגלות נזילות סמויות מהעין במערכת הצנרת הפנימית והחיצונית או נזילות בקירות ורצפות. איתור הנזילה מצלמת טרמית מטפל בבעיה בצורה נקודתית מבלי לגרום הרס לקירות או לתשתיות המבנה.

אך מציאת בעיה במצלמת אינפרא אדום אינה פיתרון. זו תחילתה של חקירה שתסייע לבעל הנכס או למפתח לעצור בעיה לפני שהיא הופכת להיות רצינית. תמונת מצלמה תרמית לבדה, ללא מדידות טמפרטורה מדויקות, אומרת מעט מאוד על מצב המבנה או על רגישותו לצמיחת עובשו ועלולה להטעות מכיוון שהיא עשויה להצביע באופן חזותי על בעיה שאינה קיימת.

כיצד אנו מזהים נזילות במצלמה תרמית

נזילות מים וחדירת לחות עלולות לגרום נזק חמור לבית או לבניין, וקשה לאתר אותן עד שכבר מאוחר מדי.

באמצעות מצלמת תרמית ניתן למצוא בעיות מים ולחות נסתרות מבלי לנקוט בבדיקות הרסניות.

ישנם מקורות רבים של לחות בבניין, כולל לחות (בכל עונה), עיבוי, דליפות צנרת  וגשם. בדרך כלל רמת לחות נמוכה היא בסדר, אך דליפות או עיבוי כבד עלולים לגרום לבעיות חמורות. מצלמת הדמיה תרמית אינה יכולה "לראות" לחות בקירות, אך היא יכולה לזהות הבדלי טמפרטורה ודפוסים עדינים המגלים את קיומם של מים.

כיצד אנו מזהים נזילות במצלמה תרמית

בגדול כן, איתור נזילות מים במצלמה תרמית חשוב מאוד כאשר אנו משערים שאולי יש נזילה בבית או ברכוש. חשוב לקבוע כי למצלמת הדמיה תרמית אין כוח להציץ לחות בקירות. עם זאת, מצלמה תרמית מסוגלות לזהות הבדלי טמפרטורה עדינים ודפוסים שיכולים לחשוף את קיומם של מים. כפי שיכול להעיד כל טכנאי המתמחה בענף, לחות היא אחד הדברים הקשים ביותר לזיהוי בבניין. אחרי הכל, הסימפטומים של לחות הם עדינים וקל מאוד להחמיץ אותם עד שהמים מתחילים ליפול מהתקרה. יש לציין בדיקה במצלנה תרמית היא רק תחילת הבדיקה וברוב הפעמים אנו נצטרך להעמיק את הבדיקה ע"י בדיקת לחות, בדיקת לחץ, צילום פנים צנרת, בדיקת גז או בדיקה בעזרת מכשור אקוסטי / קורלטור

 

חשוב כי נזילות מים יתגלו בהקדם האפשרי, ותוקנו לפני שייגרם נזק. עם זאת, נזילות מים לעיתים קרובות מאחורי הקירות או מעל התקרה. לעתים קרובות, הדליפה תימשך זמן רב לפני שתראו סימנים נראים לעין. יתכן שזה גרם נזק רב עד שתבחין בכך.

אז איך מצלמה טרמית עובדת? קצת תאוריה 🙂

מצלמות IT מפיקות תמונות של קרינת אינפרא אדום או "חום" בלתי נראית. מצלמת ה- IT יכולה לספק יכולות מדויקות של מדידת טמפרטורה ללא קשר. ניתן להשתמש בקיומם של לחות – חומר קריר יותר מחומרי בנייה רגילים – לאיתור תנאים המקדמים צמיחת עובש. ניתן לאתר בעיות הקשורות לעובש לפני שהתבנית נראית לעין או ניתנת לאיתור באף. מצלמות IT מהוות כלי אבחון רב-ערך וחסכוני בבעיות הקשורות לבנייה של חדירת מים וצמיחת עובש.

מצלמת תרמית (אינפרא-אדום) היא מכשיר ללא מגע המגלה אנרגיית אינפרא-אדום (חום) וממיר אותה לאות אלקטרוני, אשר מעובד לאחר מכן כדי לייצר תמונה תרמית על גבי צג וידיאו ולבצע חישובי טמפרטורה. ניתן לכמת בצורה מדויקת מאוד או למדוד את החום שמרגישים במצלמת אינפרא אדום, מה שמאפשר לך לא רק לעקוב אחר הביצועים התרמיים אלא גם לזהות ולהעריך את החומרה היחסית של בעיות הקשורות לחום.

בשימוש נכון, מצלמת הדמיה תרמית יכולה לספק מידע רב ערך במהלך הערכות לחות, פיקוח על תיקון, ביקורת אנרגיה, בדיקות גגות וחשמל ומחקרי נזקי מים. יש להעריך היטב את הפרשי הטמפרטורה הנגרמים על ידי אידוי, קרינה, גישור תרמי, הסתננות / סינון ומקורות אחרים.

כיצד אנו עובדים עם במצלמה תרמית בכדי לאתר נזילות מים?

איתור נזילת מים מוקדם במצלמה תרמית יכול לחסוך ממך נזקי מים מוגזמים.
מצלמות תרמית (אינפרא אדום) היא כלי המשמש את אותמו לגילוי נזילות מים ואוויר. הם חשים ומתרגמים את הקרינה מאובייקטים לתמונות תרמיות. תמונות אלה נותנות למפעיל הצצה להבדלי הטמפרטורה בתוך חלל הקיר. רטיבות בקירות יכולה להיות תוצאה של תקלה בצנרת, בגג או בקירות. תיקון מערכות אלה לפני שתבנית וריקבון עצים תופסים את המפתח לשמירה על בית בטוח.

שלב 1

הפעל את מצלמת האינפרא אדום והתאם את טווח חישת הטמפרטורה שלה כדי לתת תמונה אידיאלית. טווח זה יהיה תלוי בטמפרטורת הסביבה החיצונית ובטמפרטורה הפנימית. הטווח יצטרך לכלול את הטמפרטורות הטבעיות הנמוכות והגבוהות ביותר וכן מקום לשינוי. יידרש מעט ניסיון בכדי להבין את הטווח האידיאלי.

שלב 2

סרקו את החדר על ידי התחלה על קיר אחד והתקדמו בחדר, וסיימו על ידי סריקת התקרה. שימו לב במיוחד לאזורים מתחת לחלונות וחדרי הרחצה. מים בקיר יכולים להיות חמים יותר או קרירים יותר מהטמפרטורה הרגילה של חומרי הבנייה, בהתאם לתנאי הסביבה. וריאציות הטמפרטורה מוצגות כהבדלי צבע בתמונה.

שלב 3

הפעל את אספקת המים למערכת אם דליפת המים נובעת מצנרת. אם מדובר בחשד לדליפת גג, הזמן האידיאלי לשימוש במצלמת האינפרא-אדום יהיה במהלך גשמים או בתוך 24 שעות מגשם.

שלב 4

התמקד באזור הדליפה החשודה והתבונן בתמונה ובסביבה. הפרש הטמפרטורה של המים נוצר על ידי תהליך האידוי. הפרש טמפרטורה מעגלי בתקרה הוא אינדיקטור טוב לדליפת מים. הבדל טמפרטורה מתחת לחלונות, לאורך החלק התחתון של מסגרת הקיר, הוא גם עדות טובה לדליפה.

שלב 5

וודא כי מערכת הקיר מכילה לחות באמצעות מד לחות באזור. מדי לחות עובדים על ידי הגדרת אותם לסוג הקיר (קיר גבס, טיח וכו ') והחזקתם על הקיר. תכולת לחות של 18% ומעלה היא דאגה.

בדיקת נזילה / רטיבות מגג ע"י מצלמה תרמית

ברוב המקרים, מים מחלחלים לגג דרך סדקים או פגמים בשכבות האיטום. גגות הם שטוחים או משופעים. גגות משופעים מכוסים באריחי חרס קשוחים או יריעות ברזל. כל אחד מהם עלול להיפגע מפגיעה או מזקנה. יכול להיות שיש להם חורים וסדקים, ויחשפו את שכבות האיטום שמתחתיהן.

שכבות האיטום הן החלק החיוני ביותר בגג. השכבות גם מאבדות את תקינות האיטום לאורך זמן. הם ייקרעו, ייחלדו, או יפתחו חורים כשהם מתדרדרים. שכבות האיטום הפגומות יכולות להיות תוצאה של התקנות לקויות גם כן. התוצאה הסופית של פגמים אלה היא גג כבד עם לחות כלואה. לעתים קרובות לאחר מכן הלחות מחלחלת לבית, מפילה את האוויר וגורמת לאובדן חום. כמו כן, הגג יתחיל לאבד את שלמותו המבנית, אם יישאר רטוב לאורך זמן.

אם הדליפות גדולות, מים יתחילו להיכנס לבניין. זה יהיה מאוד לא נוח אם טיפות מים נופלות על הרהיטים שלך וכל עיצוב פנים אחר בבית שלך. כל מה שעשוי מעץ יתחיל להרקב אם יירטב. רכיבים מתכתיים יתחילו להחליד ולהיות חלשים גם כן. כל ההיבטים הללו גורמים לכך שיש צורך בהחלט לבצע בדיקות תרמוגרפיות אינפרא אדום בגג.

סריקות בדיקה ע"י מצלמה טרמית (תרמוגרפיות אינפרא אדום) כללת סריקת כל פני השטח של גג שטוח שלם. גגות משופעים נסרקים הן מהבית והן מבחוץ. במקרה של גגות משופעים, הפקחים צריכים לסרוק את הגג, את התקרה ואת החלל שביניהם. בגגות שטוחים ומשופעים, הבדיקות נעשות כאשר יש הבדל טמפרטורה משמעותי בין האוויר בבניין לזה שבחוץ. עונות קרות או חמות מציעות את התנאים האידיאליים לבדיקות תרמוגרפיות אינפרא אדום על הגג. ניתן ליצור באופן מלאכותי את הפרש הטמפרטורות הנדרש אם הוא אינו זמין באופן טבעי.

כאמור לעיל, מצלמה טרמית תתעד תמונות וצילומים של כל חלק בגג. האזורים הרטובים, שיהיו חמים יותר בתנאים המוסברים, נראים שונים משאר האזורים. המומחים המנוסים שלנו מסוגלים לקרוא את ההבדלים.

בדיקות תרמוגרפיות אינפרא אדום על הגגות והתקרות חיוניות בהחלט לכל בעל בית או עסק. עלות תיקון גג פגום גבוהה מאוד. אתה מעדיף להוציא סכום קטן מעת לעת ולמנוע כל נזק.

בדיקת נזילה / רטיבות במרתף ע"י מצלמה תרמית

אנשים רבים משתמשים במרתפים שלהם כמקומות אחסון. לא היית רוצה מים או רטיבות סביב חפציך, המאוחסנים לרוב במזכרות. ברור שהם בסופו של דבר נרקבים או נפגעים. כמו כן, אם המרתף שלך לא נגמר והוא בעיקר אחסון אתה אפילו לא יכול לרדת לשם במשך שבועות בכל פעם. ייקח זמן עד שתתפוס סימנים גלויים של נזילת מים. דליפת מים למרתף היא לעתים קרובות תוצאה של סדקים בקירות, גימורים לקויים ומתקני אוורור שגויים. צינורות פגומים הם גם גורם ידוע לשמצה לדליפת מים ליסודות.

ממש כמו גגות, יסודות ומרתפים יקרים מאוד לתיקון. לא צריך הרבה מים כדי שתצטרך להוציא סכום משמעותי בניסיון לתקן את קירות המרתף או היסוד שלך. בדיקות תרמוגרפיות אינפרא אדום תקופתיות יחסכו לך הרבה צרות.

חלקים רטובים או לחים של קירות היסוד נוטים לספוג יותר חום מבית או מחוצה לו, תלוי באיזה צד חם יותר. מצלמת ההדמיה האינפרא-אדום מנצלת תופעה זו ומצלמת תמונות של ההבדלים התרמיים. תמונות אלה מסוגלות להראות אפילו את הרטיבות או הרטיבות העדינים ביותר על הקירות.

בדיקות תרמיות אינפרא-אדום יתפסו את כל בעיות הדליפה במרתף לפני שהן מחלחלות אל היסוד, ומשפיעות על חוזק הבית כולו. רבים היו מדמיינים בטעות שלא תהיה זליגת מים למרתף אם הגגות והצינורות היו במצב מושלם.

מחיר לאיתור נזילה עם מצלמה טרמית

מחיר לאיתור נזילה עם מצלמה טרמית משתנה בהתאם לגודל זירת האירוע, אך מטרתו לחסוך לכם הוצאות יקרות אף יותר ולמנוע צורך של שבירת קירות או רצפות ושיפוץ מחדש.

אז כמה עולה לאתר נזילה במצלמה טרמית? המחיר שאנחנו מציעים לכם נע בין 800-1,500 שקלים, והוא כולל כמובן את איתור הנזילה וגם הפעלת מד לחות, בדיקת לחץ, בדיקת הצפה והפקת דו"ח ממצאים. חשוב לציין איתור נזילות במצלמה טרמית לא כולל את עלות התיקון.

ברור שלו נפסח על ממדי לחות

מצלמות תרמיות יכולות לעזור באיתור מים ובקירוב למידת הלחות, אך זיהוי דפוס שנראה כמו לחות אינו מבטיח נוכחות של מים. ישנן סיבות רבות לכך שאתה רואה הפרש טמפרטורה מלבד לחות בקירות. כדי לבדוק מה אתה רואה, עליך להשתמש תמיד במד לחות כדי לאשר מה זיהתה המצלמה התרמית.

מדי לחות מציעים אפשרויות זיהוי מרובות לכל יישום, אפילו משלבים הן יכולות הדמיה תרמית והן יכולות מדידת לחות הן לאיתור והן לבדיקת לחות.  

בעת ביצוע בדיקת מבנים המחפשת נזילות מים מתגלים באמצעות צילום תרמי עקב הבדלי טמפרטורה הנגרמים על ידי אידוי, קיבול או הולכה, ותהליכים אלה יכולים להיות מושפעים מתנאי מזג האוויר או מלחות פנים.

כדי להיות מסוגל לזהות כתמים דולפים ואזורים רטובים. למומחים יש ניסיון עצום שמאפשר להם לזהות הפרעות מהתמונות שצולמו על ידי צילום האינפרא אדום. התמונות לא היו הגיוניות למישהו שאין לו את הידע הטכני של שינויי חום, מערכות אינסטלציה וקירוי.

 

זיהוי כתמים דולפים נעשה באמצעות השוואה לתמונות ולצבעים הצפויים. מומחי הבדיקה התרמוגרפית שלנו מכירים את הפליטה הרגילה של אזורי הבית השונים. הם יודעים את סוג התמונות לצפות מנקודה דולפת או רטובה.

 

הבדיקה הינה תהליך איכותני המצריך התנסות מוקדמת על מנת לבצע ניתוחים נכונים. בדיקות נזילות מים עם הדמיה תרמוגרפית אינפרא אדום הן מעט מסובכות בהשוואה לבדיקות עבור מערכות אחרות. שינויי הטמפרטורה הנגרמים על ידי נזילות מים הם לעיתים קרובות עדינים למדי. יש גם מעט מאוד פערים מהתמונות שהופקו. זה מחייב התקשרות של אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב.

לרוב, מחיר של איתור נזילת מים במצלמה תרמית לא כולל את תיקון הנזילה עצמה, מיפוי הצנרת או מערכת המים ובדרך כלל המחיר הוא לאיתור של נזילה אחת.

כדאי לודא מחיר מראש במרה שיש מספר נזילות בבית. 

לרוב, מחיר של איתור נזילת מים  בגז לא כולל את תיקון הנזילה עצמה, מיפוי הצנרת או מערכת המים ובדרך כלל המחיר הוא לאיתור של נזילה אחת.

כדאי לודא מחיר מראש במקרה שיש מספר נזילות בבית. 

ניווט מהיר