בדק בית -איתור בעיות נזילות ורטיבות

צילום פנים צנרת יכול לחסוך זמן, עבודה וכסף רב מעלויות תיקוני הצנרת וזאת באמצעות בדיקה של השיפועים שהתקינו את הצינורות השונים וכמובן בדיקה של איכות ההתקנה.

צילום פנים צנרת

בדק בית לאיתור נזילות לפני רכישת נכס, כולל דו"ח מצולם

חשיבותה של בדיקתבדק בית לאיתור נזילות היא עצומה, בדק בית קפדני ואיכותי ע"פ הכרת התקנים שאותו אנחנו מבצעים הוא מהמתקדמים ביותר ומהיסודיים שיש,  והוא כולל דו”ח מצולם ומפורט המכיל חוות דעת קבילה בבית משפט. נכון להיום על פי חוק, חובה על מוכר הנכס לדווח לרוכש על כל כשל הקיים בדירה במעמד החוזה ביניהם. כפי שפורסם בעיתון דה מרקר, חוקרים מהטכניון טוענים כי ב-100% מהדירות החדשות בישראל יש ליקויי בנייה .לאור זאת, ישנה זכות בסיסית לכל רוכש בישראל לבצע בדק בית.

הצוות המגיע לדירה מצוייד בציוד משוכללת ומהמתקדם ביותר שיש.

נתוני הסריקה מעובדים באמצעות המצלמת הטרמית ולאחר מכן מתורגמים לדוח מפורט, המוגש בליווי תמונות צבעוניות של הליקויים השונים והצעות מקצועיות לתיקונים.

בנוסף לכך, בידי החברה מגוון אביזרים נלווים, המשמשים ככלי עזר יעיל לאבחון הבעיות לאיתור נזילות מים ולפתרונן.

באמצעות הבדיקות שלנו ניתן לגלות כשלים נסתרים מן העין, כגון:

רטיבות הכלואה מתחת לריצוף; דליפות בצנרות סמויות; חדירת רטיבות למעטפת המבנה; רטיבות הכלואה מתחת ליריעות האיטום בגגות; נזילות; וזיהוי גשרי קור ולחות פנימית בקירות.

 

אבחון ואיתור מוקדי נזילות במערכות איטום שונות בגגות, במרפסות מרוצפות, בקירות פנימיים וחיצוניים, בתקרות , בחניונים תת קרקעיים, במרתפים, בחדרים רטובים ועוד.

אבחון ואיתור מוקדי רטיבות בצנרות אספקת מים ובצנרות ניקוז צנרות אספקת מים ישנות וצנרות ניקוז גורמות לעיתים קרובות לבעיות רטיבות. באמצעות הסריקה ניתן לאבחן האם מקור הרטיבות הוא בצנרת אספקת מים, בצנרת ניקוז או באיטום כושל .

אבחון ואיתור מוקדי לחות פנימית – עיבוי (קונדנסציה), טחב ופטריות העיבוי נוצר כאשר אוויר בלתי רווי בא במגע עם משטח קיר שהטמפרטורה שלו נמוכה מזו של החדר.

האוויר מתקרר לטמפרטורה הנמוכה מזו של טמפרטורה הרוויה, פולט אדי מים וגורם להתעבות על פני הקיר.

המים המתעבים על פני השטח נספגים לתוך הקיר וגורמים להגברת הרטיבות שבתוכו.

הרטיבות יוצרת תנאים נוחים להתהוות עובש ופטריות על הקיר.

ח

דוגמאות לליקויי בניה הנבדקים באיתור נזילות מים

  • • ע"פ חוק נאסר לשימוש סיפון שרשורי למניעת מצב בו קיימת סתימה, חובה לפרק את כולו.
  • • ליקויי נזילות מים בחדר רחצה: כלים סניטריים אשר אינם מדופנים באופן הולם וע"פ הקבוע במפרט, כגון מיכל אמבט אשר אינו מפולס ויוצר  מצב של  מים הנותרים אחרי החור – במרוצת הזמן ייוצר כתם ועוד.
  • • ליקויי רטיבות בשירותים: אסלת מושב שאינה תקינה בעקבות הרכבה בלתי מקצועית, אין לחבר אסלה לריצוף החדר ע"י שימוש בסיליקון,  על חלון השירותים להיות בגודל 10% מהחדר או 0.3 מ"ר, הגדול ביניהם ועוד.
  • • איתור נזילות מים בדוד חשמל/דוד שמש: נזילות מים מהדוד ,סמני קורוזיה, בעיה באספקת מים חמים, מיקום קולט שמש, ליקויי בידוד  בצנרת ועוד.
  • • נזילות מים ורטיבות בצנרת ובמרזבים: צינורות ביוב דולפים, דפיקות בקיר המרמזים על צנרת מים שהותקנה באופן לקוי ואינה מחוזקת.
  • • איתור נזילות מים במטבח הבית: כיורים ממוקמים כראוי ובהתאמה לריצפת המטבח, איטום בנקודת החיבור בין משטח השיש לקרמיקת  הקיר, בחינת סוג האיטום ואיכותו ועוד.
  • • ליקויי רטיבות ונזילות ברצפות, כגון: ריצוף קרמיקה שאינו מקורה מחויב בשיפוע לעבר נקודות הניקוז ששיעורו קבוע בתקנים.
  • • רטיבות ונזילות בקירות, תקרות ורצפות הנכס אשר הסבו חדירת מים, סמני רטיבות, לחות, פטריות בקירות, ריח רע ועובש.
  • • איתור נזילות מים הנובעות מהתקנת מערכת אינסטלציה משובחת, אך בידיו של איש מקצוע בלתי מיומן וחסר ניסיון, שהניב לפגיעה באיכות  פועלה השוטף של המערכת ונזקים רבים.

היכן מופיעים ליקויי נזילות ורטיבות?

בדיקת רטיבות במבנה עשויה להוות השפעה מכרעת והרת גורל על כל חלקי הבית והדירה, מן המסד ועד לטפחות, הן למבנה הפיסי והן לביטחון הרכוש האישי של בעלי המקום. בדק בית הנדסי לאיתור נזילות במבנה תר אחר נזילות מים במכלול חלקי הבית ובהם: חלודה מצטברת במתכות המבנה (כגון, חלונות ותריסים), תשתיות אינסטלציה, צנרות פנים הבית או מחוצה לו, גגות, ריצוף, תקרות, קירות וקורות ובכתלים משותפים עם יחידות דיור שכנות, לרבות הרחבות בניה. הימנעות מאיתור נזילות במבנים עלולה להוות מפגע הרסני על בטון השלד, קיר תומך, לובי הבניין וכד'. חברת טרמינל מספקת פתרונות מתקדמים וחכמים לאיתור נזילות ורטיבות, לרבות איתור נזילות פוטנציאליות אשר תיקונן עלול להסב הוצאות כספיות אדירות ועוגמת נפש מיותרת.

 

סממני ליקויי נזילות ורטיבות

איתור נזילות במבנים הינו אחד הליקויים השכיחים ביותר, אשר נובע בד"כ, במבנה הפיסי של הבית, תשתיות אינסטלציה, צנרות פנים הבית או מחוצה לו ועוד. רבים מסממני הנזילות נראים לעין, אולם חלקם סמויים וקשים לאיתור נזילות בעין בלתי מקצועית, אך יתנו איתותם ללא ספק תוך תקופת זמן קצרה בכתלי הבית, פנימיים וחיצוניים ובהם: עובש ופטריות בכתלים, ריחות לא נעימים, סמני קילוף צבע וטיח ועוד. חשוב להדגיש כי לאחר שבוצע איתור נזילות, יש לטפלם במיידית מן הכורח וללא כל דיחוי, למניעת החמרתם המהירה ופגיעה בלתי הפיכה במבנה כולו, לרבות סכנה לחייהם ובריאותם של דרי הבית.

האם ניתן לתקן באופן עצמאי ליקויים שאותרו באיתור נזילות?

כאמור לעיל, ליקויי נזילות מים ורטיבות ודליפות אינם סובלים דיחוי ומן הכורח לתקנם במיידית, למניעת התפחת ההרס הפיזי והנזק הכלכלי האפשרי לבית ויושביו. פגעי נזילות מים ורטיבות נעים על סקאלה רחבה של ליקויים קלים עד ליקויים חמורים ביותר, אולם מיתוגם ומיקומם בסקאלה זו אינו יכול להתבצע בידיי אדם מן השורה, חסר מכשור מתקדם, ניסיון ומיומנות באיתור נזילות והגדרתו, קל וחומר בתיקון המפגע ללא הציוד ההולם. מומלץ להעזר בשירותי בדק בית כחברת טרמינל-בדק בית, מיומנת ובעלת מוניטין אמין, אשר תבחן ותתור אחר נזילות מים ורטיבות במבנה, המאוישת ע"י צוות מומחים מוסמכים, שמאי מקרקעין ובודקי בניין מוסמכים המצוידים במכשור הדיגיטלי המתקדם ביותר, לאיתור נזילות וליקוי בניה במבנים.

סיכום

בסיום ביצוע בדיקת איתור ליקויי בניה ובהם איתור נזילות מים, יוענק ללקוח דו"ח חוות דעת מומחה, שקופה ומפורטת לכל, מגובה בתקנות החוקים אודות כל ליקוי שנמצא, הדרך לתקנו, לרבות עלות התיקון/פיצוי בעבורו.
רכישת דירה הינה העסקה הגדולה בחיינו- בה אנו רוצים להבטיח כשרותה, אמינותה וכדאיותה, ללא ליקויי בניה וליקויי נזילות מים, העלולים לפגוע בערכה וחמור מכך לפגוע בביטחוננו ובריאות יקירנו. טרמינל בדק בית וביקורת מבנים הנדסית, תבטיח לנו את כשרות העסקה ואיכות הבניה, בשילוב שירות אישי ומכוון לקוח, ייעוץ ומתן פתרונות הולמים לכל בעיה, על-מנת לסייע לרוכשי בתים ודירות, חדשים וקיימים, בהתמודדות מול הקבלן, מוכר הנכס, או מי מטעמם, במימוש אחריותם לליקויים שאותרו, לרבות איתור נזילות מים במבנה ומיצוי את כל הזכויות הקבועות בחוק.

חברת "טרמינל", הינה חברה מוסמכת, בעלת וותק ומוניטין אמין למעלה מ-18 שנה בתחום שירותי הנדסה ובדק-בית, לרבות מתן עדות בבתי המשפט, אשר מציעה שירותיה ללקוחות פרטיים ועסקיים רבים. החברה מספקת מגוון בדיקות הנדסיות מקצועיות ומיומנות למבנים חדשים וקיימים, איתור ליקויי בניה לאיתור נזילות וביקורת מבנים, בכל שלבי הבניה, לפני ולאחר רכישה, תוך הקפדה בלתי מתפשרת לתקנות החוק בנדון.

  • הדמיה תרמית (בעזרת מצלמה תרמית עבור איתור נזילות)
  • בדיקות הצפה למערכות ניקוז (בלונים מתנפחים) בהתאם להנחיות תקן 1205 חלק 6 נספח ג-2.2בדיקה המתבצעת באמצעות החדרת בלון, סגירה כוללת של המערכת והתבוננות ביציאת מי-דלוחין. אז ניתן יהיה להבחין באיבוד מים במיקומים מסוימים ולהבין כך את מקור הבעיה.
  • בדיקת לחץ בהתאם להנחיות תקן 1205 חלק 6 נספח גראשונית אודות שורש הבעיה. מד הלחץ יבהיר האם צנרת המים הקרים או צנרת המים החמים נפגעה.
  • צילום פנים הצנרת באמצעות מצלמת סיבים אופטיים
  • מד לחות דיגיטלימסייע במדידת לחות יחסית בעומק של 40 מילימטר ובשלילת רטיבות בפני השטח

סריקה תרמית מאפשרת מבחר פעולות

  • איתור נזילות נסתרות בתשתית האינסטלציה ובצנרת
  • איתור נזילת מים ומקורה בצנרות הניקוז, הביוב והמים
  • גילוי נזילות ובעיות איטום במרפסת
  • חשיפת בעיות איטום ונזילות במבנים תת קרקעיים ובמרתפים
  • גילוי בעיות איטום ונזילות בקירות חזית
  • חשיפת בעיות איטום ונזילות בגגות שטוחים
  • חשיפת בעיות איטום ונזילות בחדרי אמבט ומקלחות
  • גילוי בעיות איטום ונזילות בחדרים רטובים ומטבחים
  • סריקות תרמוגרפיות לאיתור רטיבות ונזילות במערכות האינסטלציה והאיטום
  • סריקת צנרת המים במבנה, המאפשרת גילוי מדויק של נזילות ונתיבי מים

2. בדיקת הצפה לניקוזים

בדיקת הצפה לניקוזים עם בלונים מתנפחיםבדיקה המתבצעת באמצעות החדרת בלון, סגירה כוללת של המערכת והתבוננות ביציאת מי-דלוחין. אז ניתן יהיה להבחין באיבוד מים במיקומים מסוימים ולהבין כך את מקור הבעיה.

3. בדיקת לחץ מים

בהתאם להנחיות תקן 1205 חלק 6 נספח גשעון לחץ – בדיקה זו כוללת חיבור של שעון לחץ לברז מים, תוך סגירת ברזים ומקורות מים אחרים המחוברים לצנרת. הבדיקה מאפשרת לראות האם שורש הנזילה הוא באספקת המים או בסיבה אחרת. במקרה שהנזילה אכן נובעת מאספקת המים, נוכל להבין האם מקור הנזילה הוא ממים קרים או מים חמים.

4. צילום פנים צנרת בסיוע מצלמת סיב אופטי

הבדיקה כוללת החדרת סיב אופטי (במצלמה תוך-צנרתית) אל תוך הצנרת, במטרה להתבונן במערכת ולזהות את מקור המפגע.

5. מד לחות דיגיטלי

אנו עושים שימוש במד לחות דיגיטלי מתקדם המסוגל למדוד ערכי לחות יחסית בעומק 40 מילימטר, תוך שלילה של רטיבות בפני השטח. קנה המידה המשמש עבור המכשיר הוא בין הערכים 0 ל-100, עם ערכים המוגדרים כדלקמן: 45-0: יבש; 55-45: לחות מועטה; 100-55: לחות גבוהה.

 

מומחה עבור איתור נזילת מים – מה הוא עושה?

מומחה לאיתור נזילות מים הוא איש מקצוע המוכשר בתחום ליקויי הבניה ובעל ידע בשימוש בציוד מקצועי מתקדם לזיהוי ליקויי מים, כמו גם ניסיון המאפשר לו לגלות את מקורות הנזילה מבלי לבזבז זמן יקר.

מיהו מאתר נזילות ומהו תפקידו?

מאתר הוא איש מקצוע המשתמש בציוד מתקדם לאיתור ואבחון של נזקי מים וליקויי צנרת, זאת ללא צורך בהרס חלקים במבנה. המאתר נעזר בטכנולוגיות חכמות כגון: מצלמות תוך-צנרתיות, מכשירים לאבחון ובדיקת לחות ומצלמות תרמיות. עם כלים אלו יכול המומחה לאתר נזקי מים ללא שבירה של קירות ומרצפות.

איתור נזילות מים: אז איך זה עובד?

1. שיחת ייעוץ חינם

בשיחה הראשונה נבקש לשמוע מכם על הבעיה ולהשיב על מספר שאלות; התשובות שתספקו תאפשרנה לנו לבחון את הבעיה ולשתף אתכם במסקנות, כולל גורמים אפשריים לבעיה ובדיקות נדרשות לאיתור מקור הבעיה המדויק. מובן שנשמח להשיב על כל שאלה ואף לקבוע מועד פגישה ביום ושעה הנוחים לכם.שיחה ראשונה היא ללא עלות או התחייבות!

2. בדיקה

לצורך איתור נזילות מים בקיר או בכל מקום אחר, נגיע אליכם בזמן שנקבע. במהלך הבדיקה, האורכת כשעתיים, נאתר את מקור הבעיה, נדאג שתבינו בדיוק במה מדובר ונסביר לכם את מסקנותינו בעניין, נוסף על המלצות לטיפול.

3. דוח

עד 7 ימים לאחר הבדיקה תקבלו דו"ח מפורט של הבדיקה שבוצעה עם הסבר מפורט על הנקודות הבעייתיות, כולל הגורמים לתקלה והמלצות לטיפול. לכל נקודה מצורפות תמונות תרמיות, אחוזי לחות ותמונות של כל הבדיקות שבוצעו. את הדו"ח הנ"ל יש להעביר לאינסטלטור או לכל בעל מקצוע מתאים אחר להמשך טיפול.
הדו"ח נכתב בצורה מובנית ללקוח ולבעלי מקצוע ומאפשר טיפול בבעיות נקודתיות, על-פי המלצות והוראות ובאופן שיאפשר לכם להימנע מהרס מיותר והוצאות כספיות מיותרות.
הדוח נכתב ע"י מהנדס מוסמך וככזה הוא קביל בבית המשפט.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן

למי מאיתנו שזכה לקנות דירה חדשה מקבלן, ביצוע בדיקת בדק בית מקבלן היא חובה. במהלך תהליך בניית דירה בין אם בבניין דירות או בית פרטי, קבלנים אינם יכולים לפקח על כל תהליכי הבנייה ועל כל הפועלים כל הזמן.

מכיוון שישנם לא מעט סעיפים שקבלן אמור לעמוד בהם בתהליך הבנייה ישנו סיכוי לא קטן שישנם סעיפי בנייה שלא יבוצעו במלואם שבמשך הזמן עלולים להוות בעייה אם לא יתוקנו.

לבצע בדק בית מקבלן יהיה צעד שימנע מכם עוגמת נפש אחרי שתכנסו לבית, תתמקמו ואז יתגלו בעיות במבנה שיגרמו לכם לשיפוצים ותיקונים ובמקרים קיצוניים, תיקונם ידרשו מכם לעזוב את הבית. לכן, אנחנו ממליצים לבצע בדק בית לדירה חדשה מקבלן כדי לעלות על כל ליקויי בניה שדורשים תיקון.

 

בדק בית מבצעים לדירה, לבית ולבניין, במטרה להימנע מהפתעות מיותרות ולא נעימות ועל מנת לקבל תמונה מלאה, ברורה ועדכנית לגבי הנכס שאנו עומדים לרכוש בכספנו היקר. בדק בית מקצועי באמצעות חברה לבדק בית תבטיח בדיקה איכותית ומקצועית שתבטיח איכות חיים גבוהה בנכס, שגרת חיים תקינה ושמירה על ערכו של הנכס.

 

מזל טוב! רכשתם דירה חדשה מקבלן ותאריך מסירת הדירה קרב ובא. אז עברתם תהליך מורכב ומאתגר, החל מסגירת החוזה ועד סיום הבנייה, השקעתם את מיטב כספכם וזמנכם וכעת אתם רוצים להיות בטוחים שהמוצר המוגמר שתקבלו עם קבלת המפתח יהיה שווה ערך להשקעה המרובה שלכם.

מידי שנה נמכרות בישראל עשרות אלפי דירות חדשות ועוד עשרות אלפים דירות ידשנייה. כשקונים דירה חדשה מהקבלן נראה שאתם מקבלים נכס גמור ומושלם. אבל כל מי שמתמצא בתחום הבניין יודע שהדברים אינם תמיד כל- כך פשוטים.

כפי שפורסם בעיתון דה מרקר, חוקרים מהטכניון טוענים כי ב-100% מהדירות החדשות בישראל יש ליקויי בנייה.לאור זאת, ישנה זכות בסיסית לכל רוכש בישראל לבצע בדק בית.

 

 

רבים אינם מבינים את הצורך בבדיקת בדק בית. ובכן –ממש כשם שמכון בדיקה או מוסך בודקים רכב יד-2 לפני רכישה, כך גם מבצעת חברה לבדק בית בודקת את הנכס. בעוד שמרבית הישראלים לא ירכשו רכב ללא בדיקה, רבים מהם אינם מודעים כלל לחשיבות שבבדק בית ומי מבצע אותו.

בודק בתים זהו מהנדס בניין בהכשרתו, שגם הוכשר ספציפית לאיתור ליקויים בבתים. בדרך כלל שוכרים את שירותיו טרם רכישת נכס אוקבלת נכס מקבלן. בדק הבית יכלול בדיקה מדוקדקת שאורכת שעות ספורות, תוך תיעוד כלליקוי בדו"ח מפורט, בין אם מדובר בדירה מקבלן או דירה יד שניה.

בדק בית - איתור נזילות בית לדירה חדש מקבלן - לפני מסירה או קבלת מפתח